Der findes film, man for alt i verden bør undvige. Der findes film, der ikke blot stjæler kostbare minutter af ens liv, men som tilmed også gør én dummere. En sådan grum sag af en film er Extreme Movie (2008). Don’t go there!

Jeg burde nok have lugtet lunten, da jeg satte Extreme Movie i afspilleren. Når man få minutter inde i filmen (er det en film, når den ikke mønstrer et plot?) bliver præsenteret for et kvindeligt sexmonster, der er til alt fra dværge i cowboy-outfit til brægende får, så burde man nok vælge at slukke, tage dvd’en ud og brænde den. Jeg holdt dog ud – alle 72 minutter – hvilket jeg retrospektivt ikke burde have gjort.

Extreme Movie (2)

Og nej, der er ikke noget plot. Filmen er ét langt, kedsommeligt sammensurium af seksuelle udskejelser, teenagere, der skal miste deres uskyld, og de deraf følgende alt andet end morsomme situationer.

Jeg må blot konstatere, at jeg enten er blevet for gammel (og forstokket!?) til denne slags film, eller at den slet og ret er guddommeligt elendig. Jeg vælger at sætte kryds ved den sidste mulighed, da jeg trods alt stadig kan trække på smilebåndene af film som Scary Movie.

Extreme Movie er toiletudgaven af teen-spoof-komedier – skyl den ud, inden du ser den!

Filmen er ude på dvd fra – ja, det er ikke løgn – Midget Entertainment

Extreme Movie Poster