B

edst som man troede, at det ikke kunne blive mere elendigt, så dumper Stephen Sommers’ actionstinker af en film ind ad døren til anmeldelse. Jeg havde netop (dagen før Stephen Sommers’ actionstinker af en film, G.I. Joe: The Rise of Cobra, dumpede ind ad døren) haft den yderst tvivlsomme fornøjelse af Michael Bays ørkenvandring af en film, Transformers 2.

Her kan man tale om en film, der er lang i spyttet – og her skal det indskydes, at jeg elskede den første! Men igen, selvom man ikke skulle tro det muligt, så får G.I. Joe: The Rise of Cobra, der er en film af den slags, man bedst ser med øl i blodet, og det i rigelige mængder, Transformers 2 til at fremstå som et mesterværk fra en auteurs hånd.

gi_joe_the_rise_of_the_cobra-2

Man burde naturligvis vide bedre og holde sig på afstand, når filmen gør reklame for, at en Wayans-bror medvirker. Allerede her burde alarmklokkerne bimle. Men ak, man hørte dem ikke, og filmen blev sat i afspilleren. Det gjorde ondt, både i ørerne og øjnene, og filmen må være en seriøs kandidat til årets fæleste stinker. I smell a Razzie coming!

End ikke Uwe Boll kunne have lavet det dårligere. Stephen Sommers, der ellers gjorde mig glad med The Mummy, har med denne Hasbro-filmatisering gjort mig godt og grundigt knotten. Filmen er en flintrende fantastisk fiasko, der lader til at være blevet produceret til tanketomme fjolser og/eller teenagere med hang til action uden plot. Hvis blot den havde været underholdende. Men ak, den er blot ulidelig!