S

å er vi tilbage på Cyprus-Rhodes University med Casey, Cappie, Rusty, Rebecca, Evan, Dale og alle de andre skøre, sjove og charmerende karakterer. Nu er “Chapter Two” i den underholdende og velskrevne ABC-serie Greek netop blevet sendt på gaden fra Walt Disney Studios Home Entertainment indeholdende første sæsons afsluttende 12 episoder.

Det er ikke blevet lettere at være studerende på Cyprus-Rhodes University, siden vi forlod stedet ved slutningen af første kapitel. Der er stadig masser af forviklinger og problemer de studerende imellem, som kreerer ret morsomme situationer. Casey er blevet præsident for Zeta-Beta-Zeta, men kommer – ved semesterstart – under administration. Dette sætter sindene i kog hos mange af søsterskabets piger, der ikke har det godt med den overentusiastiske Lizzie, der skal få Zeta-Beta-Zeta på rette fod efter artikel-fadæsen i Chapter One.

Rusty har det heller ikke let efter bruddet med kæresten Jen K. Han er usikker på sig selv, og han forsøger derfor lidt for ihærdigt (og stalkeragtigt) at imponere en ny pige. Resultatet giver sig selv, og Rusty står (igen) uden kæreste – men så får han sig en bolleven i den fanatiske Tina, der giver ham et lettere ubehageligt minde for livet. Cappie og Evan strides fortsat som to savlende muskelhunde, der ikke kan tåle synet af hinanden. Ashleigh er på kærestejagt, Frannie vender tilbage – efter et kort eksil – til Zeta-Beta-Zeta og Rebeccas flirten med Cappie udvikler sig til et helstøbt kæresteforhold af den (naturligvis) problematiske slags.

greek-season-3

Greek skildrer på humoristisk vis alle de klichéer, der knytter sig til amerikanske studenterforeninger. Stereotyperne hober sig op på skuldrene af hinanden, og man griner højlydt og herligt af alle de absurde hændelser, som de fantasirige manuskriptforfattere udsætter seriens karakterer for. Greek er en serie, der ikke lider af berøringsangst, men som head on kaster sig over kønssygdomme, homofobi, homoseksualitet, druk og sex – alt sammen vævet fint og aldrig anmassende ind i seriens ramme.

Alt i alt, så er tingene som de skal være på Cyprus-Rhodes University, hvor intrigerne lurer om hvert et træ, hvor festerne fylder mere end de akademiske sysler og hvor kærlighed, sex og følelsesmæssige op- og nedture skaber komplicerede forhold vennerne imellem. Hvis man fandt Chapter One interessant, hvis man var underholdt af seriens charmerende karakterer, så skal man naturligvis ikke gå glip af Chapter Two, der afrunder første sæson af Greek.

Første sæson er ude på dvd fra Walt Disney Studios Home Entertainment

59 - Greek 1.2