Lidt om makabre reklamer og viral markedsføring af den bizarre slags

I 2007 kunne man i Amsterdam opleve en særpræget og ganske bizar viral markedsføring for Quentin Tarantinos “Death Proof” (første del i Grindhouse-sagaen), da man rundt omkring i byens gader kunne finde afrevne arme, der holder en dvd-udgave af filmen. En reklamekampagne helt efter Tarantinos hjerte.

En lignende kampgane blev iværksat af reklamebureauet Kitchen i forbindelse med markedsføringen af tv-serien “Dexter”, da de i 2008 placerede afrevne arme i kølediske hos slagtere i Madrid … en makaber og i den grad sjov idé.

En anden sjov – og intertekstuel – reklame for “Dexter”, skabte kunstneren Shephard Fairey (manden bag de fantastiske Obama-valgplakater) med nedenstående Dexter-plakat, der både refererer til det politiske 60’er-slogan og John Lennons sang med samme titel fra 1971.

Shepard Faireys Barack Obama-plakater

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.